Kommentar till artikel i HD | Sverigedemokraterna i Åstorp

Kommentar till artikel i HD

Hej Sverigevänner!

Vill med detta inlägg kommentera det som stod i HD under måndagen. Personen i fråga röstade på ett annat partis kandidat till Kommunfullmäktiges presidium, trots att SD själv hade en kandidat med fyra års erfarenhet av detta och personen i fråga hade skött uppdraget med bravur.

Sedan finns där ett flertal av exempel där personen som nu är utesluten röstat mot vår egen grupp utan att meddelat den och väckt ärenden utan att meddela övriga partikamrater.

Vi har även en f.d kvinnlig representant som själv valde att lämna Sverigedemokraterna i våras men som nu påstår att övriga i SD Åstorp inte valt att avsätta det sittande styret med (S) och (C). Det ställer vi upp på när som helst, bara förutsättningarna finns.

Den f.d kvinnliga representanten poängterar att det gäller att skilja på person och politik, det håller jag med om till 100%. Däremot har jag svårt att hålla med personer som har åsikter och viljor som majoriteten i gruppen inte har och man kan inte acceptera detta utan det är den egna linjen som ska följas, och detta utan undantag.

Allt detta som har hänt är givetvis beklagligt och inte roligt att det hänt. Men nu lägger vi detta bakom oss och fokuserar på Sverigevänlig politik. Vill Åstorps alliansen stödja oss i det är dom välkomna.

M.V.H
Peter Lindberg