Information till Åstorps kommun invånare! | Sverigedemokraterna i Åstorp

Information till Åstorps kommun invånare!

Sverigedemokraterna i Åstorp kräver att Sverige sänker flyktingmottagandet till samma nivå som övriga nordiska länder och ett förbud mot tiggeri i Åstorp och Sverige

Syrianska flyktingar kan istället välja ett rikt oljeland i dess närhet tex. Saudarabien snabbare integration, både språkligt o kulturellt, närmre att återvända och vara med att bygga upp sitt land när läget förbättrats.

Asylsökande år 2014 Sverige 80000 st Finland 3600 st skillnad på kostnader !

Migrationsverkets prognoser är år 2015= kostnad 26,9 Miljarder. År 2016=32,4 Miljarder.

År 2017=34,5 Miljarder. År 2018=34,8 Miljarder. År 2019=33 Miljarder. De pengarna kunde man använt till att bekämpa arbetlösheten med.

Men istället vill de flesta politiker ta in fler människor i Sverige så att arbetslösheten ökar!

På Kommunstyrelse mötet 2015-04-08 ville alla partier utom Sverigedemokraterna öppna ytterligare ett ungdomsflyktingboende. Med plats för 9 personer. Preliminär budget 7,29 miljoner, lägg då till nuvarande boendet kallat Oasen placerat på Åstorp Öster. Då blir årskostnaden 2*7,29=14,58 miljoner, kommunen söker statliga skattepengar i efter hand för att täcka kostnaderna. Tänk om vi fått de pengarna till att skapa sysselsättning för arbetslösa ungdomar i kommunen! Staten betalar 1900 kr per dygn för en flykting ungdom!

Artikel i Hd 2015-02-15 om en 16 årig pojke som har testades positivt för narkotika,boende på Oasen i Åstorp, han hotade personalen med sax o kniv, har satt eld på olika föremål slagit sönder saker på sitt rum bland annat datorn.

När personer inte längre är asylsökande och har fått uppehållstillstånd i kommunen då flyttas kostnaderna över till Åstorps skattebetalare.

Sedan i höstas har 60 st nyanlända barn börjat på skola och dagis på Haganäs rektorsområde. På Haganäs skolan finns idag 78% invandrarbarn. Till höstterminen är prognosen 85%.

Skolchefen i kommunen vill ha mer pengar till att anställa lärare till introduktionsklass för nyanlända och lärare till modersmålsspråkundervisning.

Direktiven från staten är att lärartätheten ska vara högre på skolor med invandrarbarn än skolor för svensk födda barn.

Nu har ett privat företag som finns på gula hotellet i Nyvång meddelat kommunen att de ska utöka med 50 st asylsökande på sitt boende, så tydligen finns ett antal asylsökande boende där sen tidigare.

Kommer inte den här utvecklingen att bromsas kommer splittringen i samhället att öka.

Ökad arbetslöshet kan leda till drogmissbruk och kriminalitet.

Varnande exempel är skottlossningen mellan kriminella gäng i storstäderna som också kan drabba skötsamma människor.

Sten Hugosson kf- ledamot Sverigedemokraterna