Bildningsnämnden | Sverigedemokraterna i Åstorp

Bildningsnämnden

Foto: Peter Lindberg

Hej Sverigevänner,

Den 13:e juni hade vi vårt sista möte i bildningsnämnden innan semestern och det finns många ouppklarade ärenden.

Även om det existerar många oupplösta knutar så finns även glädjeämnen. Både Hyllinge skola och Björnekullaskolan kunde presentera att deras elever har presterat bättre resultat vilket innebär att fler elever blir behöriga till gymnasiet!

Sedermera förtäljde dagordningen andra informationsärenden bl a att Komvux behåller befintliga lokaler och våra nuvarande fyra hyresavtal blir ett, diskussioner om en ny förskola i Kvidinge och om situationen angående Dalagården. Detta gäller inte minst kommunens akuta brist på hemkunskapssalar där det nu diskuteras att transportera våra elever till Varalöv för hemkunskapsundervisning. Det presenterades även att klorfenoler har upptäckts i G-byggnaden på Haganässkolan där BFAB överväger total evakuering i förtid. Övriga stora beslut angående idrottshall på Tingdalsskolan samt nybyggnationen av Haganässkolan ligger fortfarande hos BFAB och därmed har arbetet inte kommit mycket längre. Troligen ställs detaljplanen efter sommaren.

Det är endast att konstatera att arbetet i nämnden går långsamt. Glädjande är dock att Sverigedemokraternas nya ersättare i bildningsnämnden nu är tillsatt och som hade sitt första möte den 13:e.

Emellertid så har nu bildningsnämnden gått på semester och därför vill jag passa på att önska trevlig semester till alla Sverigevänner där ute!

Vi ses i valrörelsen!

Med vänlig hälsning,